11 Eylül 2013 Çarşamba

Sardalye - Çanakkale Merkez

Son yazılarla İstanbul dışındaki yerleride bloga eklemeye başladım.
Özellikle şehir dışına çıkmadan önce gideceğim yerde nerede yemek yiyebilirim, ilginç nereleri var diye araştırmayı seviyorum.
Sardal-ye'de böyle bir araştırmada karşıma çıkmış bir yer. Yorumlar oldukça güzeldi, Assos'a giderken uğramak istedik, çokta iyi yapmışız :)
İstanbul'da güzel deniz ürünleri yemek çok zor bir iş, güzelini bulsanız ucuzunu bulamıyorsunuz. Sardalye benim için tam anlamıyla aşmış bir mekan. Çünkü sunduğu şeyler çok lezzetli ve bu lezzete göre inanılmaz ucuz.


Sardalye Çanakkale Merkez'de çarşıda bulunuyor. Buranın olayı balık-ekmek. Zaten gidince göreceksiniz, bir nevi büfe tarzı işliyor burası. Binası eski bir bina, oturulacak yerleri var üst katlarda ama çok konforlu değil. Yine de bu lezzet için değer :)
Çokta eski bir işletme değil. 2010 sonunda açılmış bir yer. Demekki işinizi güzel yapınca illa farkediliyor.
Ben gittiğimde çokta övüldüğünü bildiğimden herşeyi denemek istedim. Mezgit balık ekmek, kalamar ve midye dolma istedim. Fiyatlardan bahsetmek gerekirse;
Midye tanesi 1 TL ama baya büyük midyeler. Kalamar 15 TL, balık ekmekler sanırım 3 TL çünkü birazdan göreceğiniz tüm herşeye içecekler dahil 35 TL verdik. Benim için inanılmaz bir rakam. İstanbul'da bu yediklerinizi 50-60 TL'den aza imkansız yemeniz.
Siparişlerimiz geliyor. Çok güzel görünüyor.


Öncelikle balık ekmeklerden bahsedeyim. Hem mezgit hem de sardalye söyledik. İkiside çok lezzetliydi.


Gördüğünüz gibi yeşillikler,domates ve limonla servis yapılıyor. Balıklar çok lezzetli, kılçıksız, güzel pişmiş. Oldukça hoşumuza gitti. Büyük iştahla yedik.


Kalamardan bahsetmek gerekirse, İstanbul'da yediklerimize hiç benzemiyor öncelikle. Çok tazeydi, tadı farklıydı olumlu anlamda. Hazır kalamar mı bilemiyorum ama onunda çok lezzetli olduğu kesindi :) Sadece sosunu beğenmedim, kalamar ve midye en iyi tarator sosuyla gidiyor. Bu sos yoğurtlu, içinde dereotu olan bir sostu. Bana güzel gelmedi o kadar.


Son olarak midyelerimiz çok baba midyelerdi. Boyutları oldukça büyüktü. Limonla beraber çok güzel gitti.
İnsan Ege'ye gelince deniz mahsülüne doymak istiyor. Bizim içinde Sardal-ye o anlamda bir nimet oldu. Eğer sizinde yolunuz Çanakkale'ye düşerse Sardalye'ye gelmeyi ve bu lezzetleri tatmayı unutmayın.

Afiyet olsun...

Sardalye
Mustafa Kemal Paşa Mah. Küçük Hamam Sok. No:24/B
Merkez Çanakkale
Tel : 0286 213 48 48
www.sardalye.com.tr

2 yorum:

  1. Gerçekten çok lezzetli. Herkese tavsiye ederim. Pişman olmazsınız.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok lezzetli. Herkese tavsiye ederim. Pişman olmazsınız.

    YanıtlaSil