4 Eylül 2013 Çarşamba

Havzan Etliekmek - Konya

Konya hakkında uzun uzun yazabilirim herhalde. Anne tarafı Konyalı olduğu için çocukken her yıl geldiğimiz yerdi Konya. Daha sonra askerliğimide 08:00 - 17:00 çalışan bir subay olarak  Konya'da yapınca çoğu Konyalıdan daha çok öğrendim şehri.
Açık konuşmak gerekirse Konya'da çokta gezecek yer yoktur. Mevlana çevresi ve bir kaç başka yer dışında Konya merkezde yapacak birşey kalmaz. Görülecek yerleri gezeyim diyorsanız 1-2 günde Konya'yı rahatlıkla bitirirsiniz. Zaten o nedenle İstanbul'dan gelip Konya'da yaşamış biri olarak 1 hafta sonra sıkılmaya başlarsınız.
Ne deniz ne göl vardır Konya merkezde, bu nedenle çıkıp hava alayım derseniz ancak parklara gideceksiniz. Dışarı çıksanız bile illa kapalı bir yere gitmeniz gerekir. O da sıkar insanı.
Sanırım o yüzden Konya mutfağı bu kadar gelişmiş. Gezecek hiç bir yer olmamasına rağmen, yiyecek yer bulmak çok kolaydır :)
Etliekmeği, fırın kebabı, tiridi, bamya çorbası derken Konya mutfağı orjinal yiyeceklerle doludur.
Bayramda Konya'ya gitme fırsatı buldum ve size ilk olarakta Konya diyince akla gelen şey olan etliekmeği nerede yemeniz gerektiğini anlatacağım :)
Başlıkta gördüğünüz gibi gelmeniz gereken yer Havzan Etliekmek.
Konya'da etliekmek denince akla 2 mekan gelir. Bir tanesi Havzan, diğeri Cemo. Bu tamamen damak tadına dayanan birşey. Havzan'ın etliekmeği daha sade ve kıtır kıtır olur. Cemo'nun ise daha yumuşaktır. Ben şahsen Cemo'da yememe rağmen her zaman 1 numarada Havzan oldu ve başka yerlerde yesemde 1 numara hiç değişmedi.
Peki etliekmeğin lahmacundan pideden farkı nedir? Bazıları aynı şey sadece hamuru ince diyorlar ve çok fena bir şekilde yanılıyorlar. Kıymanın içeriği et, domates, Konya'ya özgü mor soğan ve tuzdan oluşuyor. Hamurunda da Konya'ya özgü 4 farklı un kullanıldığından hamurda farklı.
Etliekmek 3 çeşit yapılır. Birisi normal etliekmek yukarıda bahsettiğim gibi. Diğeri "Bıçakarası" denilen satır etle yapılır, bir nevi kuşbaşılı olarak düşünebilirsiniz ama etler çok daha ufaktır. Bu da lezzetlidir. Sonuncusu ise "Karışık" veya "Mevlana" denilen etliekmeğe kaşar eklenmesiyle olur. "Mevlana" diye istemeyin bunu, Konyalılar Mevlana'ya saygısızlık olarak algılarlar, pek hoşlanmazlar bu deyişten :)
Tabiiki benim tercihim normal etliekmek. Ara sıra bıçakarası yesemde karışık sadece denemek için söylemiştim. Karışık yiyeceğine git normal pide ya daha iyi, etliekmekle alakası olmuyor yediğin şeyin.
Mekana giriyoruz. Bayramlarda gittiğinizde çoğu şube kapalı oluyor, her gün 1 şubeyi açıyorlar. Diğer şubelerin önünde bir kişi bekliyor ve gelenleri açık olan şubeye yönlendiriyor. Güzel bir uygulama.
Benim gittiğim gün Tıp Fakültesi'nin oradaki Havzan - 5 açıktı.


Hemen etliekmeği söylüyorum. İlk önce bir salata geliyor.


Fazla salatayla oyalanmaya gerek yok. Bir numarasıda yok zaten. Daha sonra ünlü etliekmeğimiz geliyor. Etliekmeğin fiyatı 7 TL bu arada. Oldukça uygun. Zaten Konya ucuz şehir, emekli şehri diye boşuna demiyorlar :)


Etliekmeği ya böyle tahta bir tabla üstünde ya da dilimlenmiş tabakta isteyebilirsiniz. Tablada kesinlikle daha orijinal oluyor. Tavsiyem orjinal şekliyle gelmesi. Üzerine hafiften maydanoz ekilmiş ve kızarmış biberler var. Ekstra başka hiç bir şey yok. Etliekmek böyle sade yenir zaten. En çok bir limonla tatlandırın etliekmeğinizi ve bir tarafından koparıp yemeye başlayın :)
Tek fotoğrafa sığdıramadım etliekmeği, ancak 2 fotoğrafta sığıyor.


Zaten hangi Havzan'a giderseniz gidin devamlı hareketlidir. Etliekmek fırınıda gördüğünüz gibi vızır vızır çalışıyor. Zaten Konya'ya giderseniz bir sürü etliekmek fırını görürsünüz. Genelde evde kıyma hazırlanır ve etliekmek fırınına tepsiyle gider. Fırıncıda kıymaya bakarak kaç adet çıkacağını söyler. Etliekmeklerinizi yaptırır alır gelirsiniz. Öylede çok lezzetli oluyor tabii misafir olacak bir ev bulmanız gerekiyor önce :) Havzan'ın fırınıda aşağıdaki gibi.


Boş olan bir şubesini görmedim. Bu da sundukları hizmet ve lezzetten kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Çok övdüm biliyorum ama yıllardır devamlı gelen biri olarak hiç bir zaman sorun yaşamamış olmam bu sözleri söyletiyor bana. 
Şu anda 5 şubesi var yazıyor sitesinde ama sanki daha fazla geliyor bana. 4 şubesinde yediğimi biliyorum ve hiç korkmayın hangi şubesine giderseniz gidin aynı tadı bulursunuz.
İstanbul'a şube açmalarını yıllardır çok istiyorum ama kısmet olmadı. Buradan yetkililere sesleniyorum, İstanbul'a şube açın aynı ilgiyi görürsünüz, Konya'ya hapsetmeyin bu güzel lezzeti :)
Son olarak Konya'ya gelipte Havzan'da etliekmek yemeyen çok şey kaçırır, bu lezzeti es geçmeyin.

Afiyet olsun...

Havzan Etliekmek
Meram Yeni Yol Üzeri
Armağan Mah. No : 1
Konya
Tel : 0332 324 11 00
http://www.havzanetliekmek.com.tr

1 yorum:

  1. Biri etliekmeği Cemo ve hele Havzan'la anlatıyorsa, acırım ona:
    Hayatında ne etliekmek yemiş ne de bir yemek kültürü var diye...

    YanıtlaSil