24 Nisan 2013 Çarşamba

Selviler İşkembe Salonu - Büyükçekmece

Selviler'le geçmişim hayli fazla.
İlk Büyükçekmece'ye geldiğim 1996 yılından itibaren devamlı geldiğim bir mekan.
O zamanlar salaş bir yerde hizmet veriyordu, daha sonra şimdiki yerine geçti.

Bizde işkembe(daha doğrusu tuzlama) sevdası çok erken başladı.
Babamla Kağıthane'de bir işkembeciye giderdik. O tuzlama içtiğinde ilk defa orada tattığımı hatırlıyorum.
Demekki hoşumuza gitmişki devamını getirmişiz :)
Ortaokul'da bile Selviler'e geldiğimi hatırlıyorum. Hatta arkadaşları toplayıp geliyorduk devamlı.
Sayemde bir çok kişi tuzlama sevdalısı olmuştur.
Menü resmini paylaşalım.

Mesela aynı şekilde işkembe-kelle paça gibi çorbalarda olmasına rağmen bunların içinde 1 numara benim için
kesinlikle tuzlamadır.
Tuzlama nedir diyenlere şöyle diyeyim, işkembe çorbasının kalın etli olanıdır basit olarak. Resminide gösterelim.

Fakat damak tadı herkesin ayrı oluyor, çünkü önüne çorba getirdiklerinde hemen iç olmuyor.
Bunun sirkesi var, tuzu var, isteyene sarımsak suyu, kırmızı biberi var. O çorba masanıza geldiğinde
istediğiniz lezzeti kendiniz oluşturuyorsunuz, o da kolay iş değil :)

Birde bu tür sakatat yenecek mekanların ekstra temiz olması gerekiyor. Her yerde yenilmiyor.
Selviler İşkembe bu açıdan gerçekten çok güzel, mekana 15 yılı aşkındır geliyorum. Hiç bir şikayetim olmadı.
Her gittiğimde aynı tadı bulabiliyorum. Hatta garsonlar bile aynı, 10 yıl önce kim varsa yine aynı kişileri görüyorum.
Bu bile bir başarı bana göre.
Tuzlamanın yanında bana göre turşu güzel gidiyor, özellikle kornişon turşu lezzete lezzet katıyor.
Selviler'le ilgili herhalde tek şikayetim çok pahalı olması. 12 TL bir tuzlama, en nihayetinde bir çorba,
o kadar olmaması gerekiyor diye düşünüyorum.
Menüde gördüğünüz gibi bir sürü şey var tuzlama dışında.Kokoreçide güzel oluyor sade bir şekilde getiriyorlar,
fakat yinede Selviler'i görünce ilk aklıma gelen tuzlama. O kadar senede tuzlaması dışında bir kokoreç yemişimdir.
Onun dışındakileri denemek bile içimden gelmedi :)
Tatmayan varsa bu lezzeti öneririm, birde burada deneyin.
Çünkü her yerin çorbası güzel olmuyor, bu konuda çok acı tecrübelerim var. Damak tadıma uygun çok azına rastladım.
Küçükçekmece civarında da Kınacı var mesela.
O da gerçekten temiz ve güzel yapıyor. Orayıda öneririm, tekrar gittiğim bir zaman Kınacı'yı da bloga eklemek isterim.
Herkese afiyet olsun :)

Selviler İşkembe Salonu
E-5 Karayolu üzeri,
Atirus Avm Alışveriş Merkezi yanı
No : 44/A/6 Büyükçekmece - ISTANBUL   
Telefon: (212) 882 52 53
http://www.selviler.com.tr/

2 yorum:

  1. Selviler bu işin amatör ligi.yıllardır bir üst lige cıkmıs degil.Ayrıca temizlik konusunda mutfagını bir gezmeni öneririm.Beylikdüzünde Beylik işkembeyi bir dene.bu civarın es saglam tuzlamacısıdır..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.

    Sakakat ürünleri üretimi düşük. Malesef tüketimi yüksek bir gıda ürünüdür türkiye de tarım politikası yüzünden düşme eğilimin de arkadaşlar sakatat ürünleri insanlar için en faydaları besin ve protein vitamin kaynakları dır sakatat ürünlerinin kıymetini ve değerini herzaman bilmemiz gerekiyor gerek sağlık gerekse sağladığı lezzet neticesinde kıymeti bilinmesi gereken ürünlerdir ve türkiye de oldukça sakatat tüketimi yüksek bir gıda ürünüdür kesinlikle üretime ağırlık vermeliyiz kriz kapıyı çalmadan hertürlü tedbir alınmalıdır tüm merciilere duyurulur.

    Toptan sakatatçı - dana kuzu ciğeri 

    YanıtlaSil